Podręcznik startupu do znajdowania klientów B2B na Facebooku

Just spent money on facebook ads and it's gone

Facebook jest duży.

Obecnie na tym cholerstwie jest około 1,8 miliarda ludzi. Religijnie spędzających 50 minut swojego wolnego czasu. Każdego dnia.

Szaleją na punkcie kotów, śmieją się z zabawnych filmów, denerwują się w dyskusjach politycznych i czytają wiadomości wszelkiego rodzaju, prawdziwe i fałszywe.

Facebook jest zbyt duży, by go ignorować. Dla marketerów. Dla założycieli. Dla ciebie.

Jest to najszybsza na świecie platforma do budowania czynnika poznania, polubienia i zaufania.

Ludzie kupują od osób, które znają, lubią i którym ufają.

To sprawia, że Facebook jest najszybszą platformą do sprzedaży.

Beztarciowy lejek sprzedaży, o którym śnisz po nocach.

Jest jednak pewien problem.

Możliwości marketingowe Facebooka są tak potężne, że stają się koszmarem.

Dla wielu osób marketing na Facebooku jest jak lot promem kosmicznym. To niesamowicie fajne, ale tak naprawdę nie wiesz, co robisz.

I have no idea what i'm doing

To wszystko jest trochę przytłaczające. Ale nie musi tak być.

Celem tego podręcznika jest przebrnięcie przez wszystkie przytłaczające rzeczy i błyskawiczne rozpoczęcie sprzedaży na Facebooku.

Te 12 zabaw nauczy Cię wszystkiego, co musisz wiedzieć, aby przekształcić największą na świecie platformę społecznościową w małe królestwo Twojego startupu.

Składa się z trzech głównych składników:

  • dogłębne zrozumienie swoich odbiorców👂
  • wysokiej jakości treści, które trafiają do odbiorców 📖
  • niewielki budżet na reklamy na Facebooku 💶

To wszystko.

Dopasowanie wartości do odbiorców w połączeniu ze zrozumieniem zasad targetowania Facebooka i kilkoma drobnymi pozwoli ci błyskawicznie tworzyć skuteczne reklamy konwertujące.

Na końcu wpisu znajdują się dodatkowe zasoby, które pozwolą uzupełnić braki.

Niech rozpoczną się rozgrywki.


Play #1: Rozłóż wartość, zanim spodziewasz się miłości

Widzę wiele startupów rozpoczynających działalność na Facebooku, które pytają o takie rzeczy:

  • wypróbuj naszą aplikację! 😉😉
  • daj nam znać, co myślisz! 😉😉
  • polub naszą stronę! 😉😉
  • szerz miłość! 😉😉

Teraz.

Dlaczego Czy ktokolwiek, kto nie jest twoją matką, kochankiem lub przyjacielem, udostępniłby coś z jakiegoś dziwnego startupu na swojej osi czasu na Facebooku? 🤷

☝️ Zawsze pamiętaj, że pracujesz dla swoich odbiorców.

Nie chodzi o ciebie, a jeszcze mniej o to, co masz do powiedzenia.

Chodzi o nich i o co możesz im dać.

Musisz zasłużyć na ich zaangażowanie poprzez danie im wartości.

Wysokiej jakości treści, które pomagają, inspirują, zachwycają i/lub bawią, to nazwa Twojej gry.

I find your lack of facebook disturbing

Nie oznacza to, że treść musi być oryginalna, przynajmniej na początku.

Zwycięstwo na Facebooku równa się budowaniu zainteresowaną, zaangażowaną publiczność.

Aby to osiągnąć, musisz najpierw dowiedzieć się, jaki rodzaj treści rezonuje z ludźmi, których chcesz zachęcić. Odbiorcy odbijający się od udostępnianych treści powiedzą ci, jakie treści są dla nich wartościowe.

Będzie to wymagało prób i błędów.

Dobrą wiadomością jest to, że w ten sposób zbudujesz zaangażowaną bazę fanów.

Przeanalizuj konkurencję i inne strony, które wydają się mieć dopasowanie treści do odbiorców. Wrzuć rzeczy na swoją stronę i zobacz, co się przyklei.

Poświęć trochę czasu, aby naprawdę dowiedzieć się, kim są Twoi odbiorcy, popełniając błędy z treścią kogoś innego 😏.

Zaletą posiadania niewielu obserwujących jest to, że nikt nie zauważy, jeśli coś spieprzysz.

Poza tym: tworzenie oryginalnych treści o wysokiej wartości i zerowe zaangażowanie naprawdę do bani.

Zaufaj mi, byłem tam... 👉 Wybieraj przed tworzeniem.

Gdy dowiesz się, jaki rodzaj treści działa dobrze, możesz zacząć upuszczać własne treści i budować od tego momentu.

Postaraj się, aby Twoje treści były jak najbardziej udostępniane, trzymając się Sześć kroków do wirusowości z jego książki Contagious.

Jonah Berger's six teps to virality

Źródło: Jonah Berger

Nie można jednocześnie zadowolić millenialsów, ojców w kryzysie wieku średniego, graczy i marketerów internetowych.

Chyba że można stworzyć coś tak fajnego jak Gwiezdne Wojny. Albo Gra o Tron.

Skoncentruj się na znalezieniu swojego słodkiego miejsca, niszy, w której możesz mieć największy wpływ. Następnie zrób to dwukrotnie.

To nie jest tylko mądrość Facebooka. Odnosi się do wszystkich rzeczy związanych z marketingiem.


Odtwórz #2: Graj według zasad Marka

Na wypadek, gdybyś żył pod kamieniem: Facebook próbuje przejąć władzę nad światem.

Chcą zabić Google, Snapchata i wszystkich innych, aby stać się jedynym miejscem online, w którym ludzie spędzają czas. Jedna platforma, by rządzić wszystkimi

Oznacza to, że nie powinieneś odsyłać ludzi z Facebooka do jednej z platform, które stara się on zniszczyć.

Przesyłaj więc filmy na Facebooka zamiast linkować do YouTube.

Nie zabieraj Facebookowi słodyczy, jeśli chcesz, by był dla Ciebie miły.

Deal with it

Nie dlatego, że chcę, aby Facebook wygrał, ale dlatego, że Facebook nada Twoim treściom większe znaczenie, jeśli będą one natywne.

Możesz się założyć, że więcej osób zobaczy Twoje materiały, jeśli opublikujesz je jako wideo na Facebooku zamiast wideo na YouTube.

Wykorzystaj narcyzm Facebooka na swoją korzyść, grając razem z nim.

Przykład? W tej chwili promują wideo, więc zaszalej 🎬.

Największy zasięg? Wideo na żywo 👉 Wiesz, co robić.


Play #3: Zwiększaj zaangażowanie dzięki wzmocnionym postom

Zoptymalizuj wzmocnione posty pod kątem maksymalnego zaangażowania strony

Boostowanie postów może przyspieszyć proces ustalania, jaki rodzaj treści działa i pomóc w szybszym uzyskaniu zaangażowanej społeczności.

Jak to zrobić nie jest nauką o rakietach. Możesz dosłownie powiedzieć Facebookowi, że chcesz, aby Twoja reklama przyniosła Ci więcej polubień.

Narzędzie targetowania Facebooka jest naprawdę niesamowite.

Chcesz pokazać swoją reklamę zabiegów wellness zamężnej kobiecie 💍 z wyższym wykształceniem 📜, zarabiającej ponad $60k rocznie 💰, mieszkającej w Buenos Aires 🏙️ z nawykiem robienia zakupów online 🛍️ za pomocą karty kredytowej 💳, ponieważ ma rocznicę 🎉 zbliżającą się w ciągu 30 dni?

Jasne, stary.

Nawet tam nie zaszalałem. Sprawdź tę infografikę ⚠️.

Kierowanie na podstawie zainteresowań to tylko jeden ze sposobów. Później zajmiemy się bardziej szczegółowo różnymi rodzajami odbiorców i rodzajami reklam wyświetlanych im w Plays 👇.

Pomimo fu*ktonu możliwości targetowania, reklamy skierowane do osób, które lubią strony konkurencji lub innych influencerów w danej przestrzeni, zwykle działają równie dobrze. Są to w zasadzie darmowe leady, ponieważ te strony już zrobiły to za Ciebie.

Aby wyświetlać reklamy fanom konkurenta na Facebooku, przejdź do Interests w Facebook Ad Manager i wpisz nazwę strony. Jeśli pasuje, strona jest dostępna do targetowania, a reklama będzie wyświetlana jej fanom.

Nie działa to w przypadku każdej strony.

Strony z dużą liczbą polubień zazwyczaj mogą być celem, ale nie ma innego sposobu, aby dowiedzieć się na pewno, niż po prostu spróbować.

Możesz rozszerzyć tę strategię, kierując reklamy na inne strony istotne dla obserwujących Twojego konkurenta.

Przejdź do Audience Insights.
(wystarczy wyszukać w górnym pasku wyszukiwania).

Umieść stronę, dla której chcesz uzyskać wgląd, i sprawdź polubienia strony, aby sprawdzić, jakie inne strony lubią.

Co powiesz na promowanie postów wśród własnych odbiorców i ich znajomych? 🤔

Brzmi jak gra o sumie zerowej, ale tak nie jest.

Twoja własna publiczność jest już dla Ciebie gorąca, więc jest bardziej prawdopodobne, że zaangażuje się w Twoje treści. Z kolei osoby niebędące fanami będą bardziej skłonne zaangażować się w post, który ma już kilka polubień, niż w taki, który nie ma ich wcale.

⚠️ Nie spieprz miłych relacji, które już masz z tymi ludźmi, wciskając im reklamy do gardeł.

Twoim celem jest dostarczenie im epickiej wartości do momentu, w którym staną się płacącymi klientami i/lub ambasadorami marki.

Biorąc pod uwagę, że masz już całkiem niezłe pojęcie o tym, co ich interesuje, najlepszym sposobem na osiągnięcie tego jest promowanie treści ze swojego bloga.

Zasada kciuka 👍:

  • Dzień 1: Boost do osób, które polubiły Twoją stronę - ciepła publiczność 🔥
  • Dzień 2: Zwiększenie zasięgu wśród znajomych osób, które polubiły Twoją stronę - tepid audience 💧
  • Dzień 3: Zwiększ liczbę wybranych osób poprzez targetowanie - zimni odbiorcy ❄️

Jeśli nie masz ochoty wydawać mnóstwa pieniędzy na zwiększanie zaangażowania na stronie, wypróbuj reklamy w prawej kolumnie zamiast droższych reklam w kanale aktualności.

Marketerzy uważają, że reklamy w prawej kolumnie są bezużyteczne. Prawda jest taka, że mogą one być skuteczne za niską cenę.

Jak wszystko w marketingu online: Testuj A/B zanim wyciągniesz pochopne wnioski.


Zagraj w #4: Rozwijaj swoją bazę fanów, zapraszając polubienia postów

Skorzystaj z rozpędu, jaki stworzyłeś dzięki swoim treściom, zapraszając osoby lubiące posty do polubienia Twojej strony.

Osoby te prawdopodobnie zaangażują się w przyszłe treści, ale często nie podejmują wysiłku, aby przejść do Twojej strony, aby ją polubić.

Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku osób korzystających z Facebooka na urządzeniach mobilnych, ponieważ nie opuszczają one kanału aktualności w celu zbadania źródeł treści.

Zapraszając ich, dajesz im możliwość połączenia się z Tobą za pomocą jednego kliknięcia.

Oczywiście nie chcesz poświęcać swojego cennego czasu i energii na ręczne klikanie wszystkich przycisków Zaproś.

Na szczęście istnieje skrypt, który zrobi to za Ciebie. Oczywiście, że jest 😏.

Śmiało i kliknij polubienia jednego ze swoich postów. W przeglądarce Google Chrome.
(może być konieczne przewinięcie w dół, aby załadować wszystkie polubienia postów).

Teraz otwórz konsolę programisty JavaScript w Chrome.

  • Możesz to zrobić, przechodząc do [Widok] - [Deweloper] - [Konsola JavaScript].
  • Lub klikając prawym przyciskiem myszy gdzieś na stronie i klikając [Sprawdź].
  • Lub używając krótkich klawiszy CMD+OPTION+J na Macu lub F12 w Windows.

Po ustawieniu wszystkich polubień postów wklej następujący kod do konsoli:

var buttons;buttons = document.getElementsByClassName('_42ft');for (var i = 0; i < buttons.length; i++) { if(buttons[i].getAttribute('ajaxify') != null){ if(buttons[i].getAttribute('ajaxify').indexOf('invite') != -1){ buttons[i].click(); } }}

Naciśnij Enter.

Wszystkie osoby lubiące posty, które jeszcze nie polubiły Twojej strony, są teraz do tego zaproszone.


Odtwórz #5: Zwiększanie ruchu w witrynie za pomocą ciemnych postów

Dark posty do kierowania ruchem i testowania A/B

Ciemny post to post, który jest wyświetlany tylko docelowym odbiorcom. Nie pojawi się on w kanale wiadomości.

Zoptymalizuj te reklamy, aby generować ruch do swojej witryny lub aplikacji za pomocą atrakcyjnych wezwań do działania.

Pamiętaj tylko, że będziesz płacić więcej za reklamy kierowane do zimnych odbiorców.

Dark posty to także świetny sposób na przeprowadzanie testów A/B ⚖️.

Powiedzmy, że nie jesteś pewien, jak nazwać swój następny wpis na blogu 🤔.

Możesz po prostu uruchomić dwie bardzo niskobudżetowe reklamy z różnymi nagłówkami i zobaczyć, która z nich zyska największą popularność.

Ciemne posty umożliwiają wyświetlanie kilku reklam różnym grupom docelowym. Testuj nagłówki A/B i twórz spersonalizowane wiadomości dla różnych grup demograficznych i geograficznych.

Inne rzeczy, które można przetestować A/B za pomocą ciemnych postów:

  • Którego zdjęcia użyć w treści
  • Który film opublikować
  • Do jakich odbiorców kierować reklamy
  • Jaką stronę docelową wybrać
  • jakich makiet aplikacji użyć

Możesz uruchomić dziesiątki reklam jednego dnia - bez wyświetlania żadnej z nich na osi czasu Twojej strony.


Odtwórz #6: Uwolnij moc piksela Facebooka

Piksel Facebooka to niewielki skrypt instalowany na stronie internetowej, który śledzi użytkowników poruszających się po witrynie 🕵️.

Posiada trzy supermoce:

#1. Śledzenie odwiedzających witrynę
Pixel umożliwia wyświetlanie reklam osobom, które odwiedziły Twoją witrynę.

Kilka sposobów, w jakie Pixel pozwala segmentować odwiedzających witrynę na ukierunkowanych odbiorców niestandardowych:

  • osób, które odwiedziły witrynę w ciągu ostatnich 24 godzin
  • osoby, które odwiedziły witrynę w ciągu ostatnich 180 dni, ale nie powróciły do niej w ciągu 30 dni
  • osoby, które odwiedziły określoną stronę w witrynie
  • osoby, które odwiedziły określoną stronę w witrynie, ale nie inną określoną stronę

Aby utworzyć niestandardowych odbiorców z piksela, wybierz Ruch w witrynie w sekcji Odbiorcy. Zobacz Play #8 , aby dowiedzieć się więcej.

#2. Śledzenie konwersji witryny
Piksel pomoże Facebookowi zrozumieć, czy reklama skutecznie wywołała jakąkolwiek konwersję.

W rzeczywistości można skonfigurować różne zdarzenia konwersji. Pomyśl o rejestracjach próbnych, zakupach, subskrypcjach newslettera i nie tylko.

Facebook wykorzysta informacje o konwersjach zebrane przez Pixel w celu optymalizacji reklam pod kątem przyszłych konwersji w witrynie użytkownika.

#3. Podobni odbiorcy
Facebook wykorzysta informacje o osobach odwiedzających i dokonujących konwersji, aby utworzyć grupy odbiorców o takich samych cechach, które prawdopodobnie dokonają konwersji z Twoich reklam w przyszłości.

Więcej na temat magii podobnych odbiorców w materiałach #7 i #11 👇.

Im więcej danych na temat wizyt w witrynie i konwersji może zebrać Pixel, tym dokładniejsze są te dane. A tym samym skuteczniejsze reklamy i grupy odbiorców oparte na tych danych.

Dlatego już teraz zainstaluj Piksel Facebooka na swojej stronie internetowej.

Nawet jeśli nie jesteś jeszcze na etapie, na którym uruchamiasz reklamy.

W najlepszym interesie startupu jest, aby Pixel jak najszybciej zaczął zdobywać informacje o odwiedzających witrynę.

Oto wyjaśnienie, jak wyposażyć swoją witrynę w Piksel Facebooka i jak skonfigurować go do śledzenia konwersji.

Użyj rozszerzenia FB Pixel Helper dla Chrome, aby upewnić się, że wszystko zostało poprawnie skonfigurowane.

Możesz sprawdzić, jak działa Twój Piksel, przechodząc do Pikseli w sekcji Zasoby w menu Facebook Ads Manager. Wyświetli ona wszystkich odwiedzających i zdarzenia śledzone przez piksel.

W Salesflare umieściliśmy nasz piksel Facebooka w śledzeniu linków, dzięki czemu możemy tworzyć niestandardowych odbiorców z osób klikających linki w naszych e-mailach.

Chętnie damy ci te same uprawnienia. Po prostu daj nam znać 😎.


Odtwórz #7: Wyznacz pole gry dla publiczności

Kluczem do skutecznej reklamy jest wyświetlanie właściwych reklam właściwym osobom. Nie inaczej jest w przypadku Facebooka.

Prawdopodobnie słyszałeś już o wszystkich sposobach wykorzystania Facebooka do kierowania reklam do potencjalnych klientów i pozyskiwania potencjalnych klientów.

Tak dziki, że prawdopodobnie trochę cię przestraszył 😳.

Zanim przejdziemy do tego, co dobre, poświęcimy chwilę na przedstawienie wszystkich opcji targetowania, a także najlepszych sposobów ich wykorzystania, zarówno osobno, jak i w połączeniu.

To wszystko nie jest tak straszne, jak się wydaje.

Niestandardowi odbiorcy

Dzięki Custom Audiences możesz łączyć się z osobami, które mają już jakieś relacje z Twoim startupem.

Zaangażowanie istniejących klientów, użytkowników wersji próbnej lub subskrybentów poczty e-mail w ich ulubionej sieci społecznościowej wzmacnia markę i daje możliwość pielęgnowania potencjalnych klientów, zwiększania CLV i budowania lojalności.

Odbiorców niestandardowych można utworzyć z poziomu

  • Lista wiadomości e-mail.
  • Osoby odwiedzające Twoją witrynę, przechwycone przez Pixel.
  • Osoby, które wykonały określoną akcję w Twojej witrynie lub aplikacji. Pomyśl o rejestracjach na bezpłatny okres próbny lub płatne subskrypcje.
  • Osoby, które zaangażowały się na Facebooku, np. oglądając wideo.

Podobni odbiorcy

Lookalike Audiences to grupy osób, które Facebook tworzy dla Ciebie na podstawie podobieństw z istniejącymi Custom Audiences.

Pozwalają one znaleźć nowych potencjalnych klientów, z którymi nie miałeś jeszcze przyjemności się spotkać, odzwierciedlając bazę fanów na Facebooku, odwiedzających witrynę i klientów.

I nie tylko.

Możesz zbudować grupę podobnych odbiorców z każdej grupy niestandardowych odbiorców.

Lookalikes pozwalają wyjść poza istniejący zasięg, jednocześnie kierując reklamy do bardzo konkretnych profili.

Facebook może tworzyć podobnych odbiorców z kilku źródeł:

  • Fani strony na Facebooku.
  • Lista retargetingowa utworzona przez Pixel.
  • Niestandardowi odbiorcy utworzeni z wiadomości e-mail - pomyśl o bezpłatnych użytkownikach wersji próbnej, płatnych użytkownikach, subskrybentach newslettera lub dowolnej innej liście e-mail, którą posiadasz.

Aby umożliwić Facebookowi stworzenie dość dokładnego Lookalike, podstawowi niestandardowi odbiorcy powinni mieć - z reguły - co najmniej 2500 osób.

Zainteresowania

Kierowanie reklam na Facebooku do konkretnych osób może być niezwykle precyzyjne.

Liczba różnych danych demograficznych, zachowań, cech i zainteresowań, które można połączyć w celu kierowania reklam, jest po prostu oszałamiająca.

Pomyśl o każdym możliwym sposobie scharakteryzowania osoby na powierzchni Ziemi, a obiecuję, że Facebook ma go jako opcję kierowania.

Co więcej 👉 Narzędzie targetowania Facebooka pozwala na nakładanie opcji na siebie, stając się coraz bardziej szczegółowym.

Sprawdź tą przezabawną historię faceta kierującego do swojego współlokatora reklamy tak przerażająco specyficzne, że przeraziło to biedaka.

Jeśli dokładnie określisz intencje, potrzeby i prawdopodobieństwo zaangażowania danej grupy odbiorców, będziesz w stanie zastosować targetowanie Facebooka, aby kierować reklamy dokładnie do tych osób, do których chcesz je kierować.

Wykluczenie odbiorców

Podczas kierowania można nie tylko uwzględnić kilku odbiorców, ale także wykluczyć innych, aby uzyskać bardziej szczegółowe wyniki.

Wykluczanie odbiorców jest kluczem do zdominowania reklam na Facebooku.

W przypadku każdego pomysłu na reklamę i związanego z nim celu, znajdą się osoby, którym nie powinna być ona wyświetlana. Nie chcesz przecież, by płacący klienci zobaczyli specjalną ofertę dla użytkowników wersji próbnej, by zaczęli płacić, prawda?

Stwórz niestandardowych odbiorców każdej możliwej grupy, którą uważasz za istotną dla swojego startupu. Ułatwi ci to upewnienie się, że wartość twojej oferty jest istotna dla każdej osoby, której ją pokazujesz.

Wykorzystaj siłę wykluczenia, aby uniknąć kierowania wielu reklam do tych samych odbiorców, ustawiając hierarchię odbiorców.

Coś w stylu:

  • Wszyscy fani na Facebooku
  • Lista retargetingowa (z wyłączeniem fanów)
  • Lookalike Audience (z wyłączeniem fanów i list retargetingowych)
  • Zainteresowania (z wyłączeniem fanów, listy retargetingowej i podobnych odbiorców)

Odtwórz #8: Pchnij czających się fanów w górę potoku sprzedaży za pomocą niestandardowych odbiorców

Play #3 Obejmowały już uruchamianie reklam dla fanów Twojej strony, aby zwiększyć zaangażowanie Twojej strony i ostatecznie przekształcić ich w ambasadorów marki i/lub klientów.

Podobne taktyki można wykorzystać do pielęgnowania relacji z subskrybentami listy e-mailowej. Są to osoby, które już Cię znają i lubią ze względu na wartość, którą dostarczasz, ale jeszcze nie korzystają z Twojego produktu.

Możesz utworzyć niestandardowych odbiorców swoich subskrybentów e-mail z listy .CSV z ich adresami e-mail. Lub z MailChimp.

Należy pamiętać, że Facebook może kierować reklamy tylko na wiadomości e-mail, do których dołączone jest aktywne konto na Facebooku.

Większość osób rejestruje się na Facebooku za pomocą osobistego adresu e-mail. Jeśli więc zapisali się do newslettera za pomocą służbowego adresu e-mail, Facebook nie będzie w stanie uwzględnić ich w grupie niestandardowych odbiorców.

Możesz spróbować ominąć to, używając numerów telefonów. Jeśli je posiadasz.

W Salesflare lubimy łączyć niestandardowych odbiorców z wiadomości e-mail z wieloma danymi demograficznymi. Im więcej danych, tym lepsze dopasowanie.

Możesz zdecydować się na dalsze pielęgnowanie relacji z tymi osobami, pokazując im inne posty na blogu lub oferty bezpłatnych rejestracji próbnych.

Aby osiągnąć maksymalny zwrot z inwestycjiStaraj się umieszczać na swojej liście tylko te osoby, które faktycznie czytają Twoje e-maile, segmentując je na podstawie ostatnich otwarć i kliknięć linków w narzędziu do automatyzacji poczty e-mail.

W ten sposób docierasz tylko do osób, które już mają silne pozytywne uczucia wobec Twojej marki, jednocześnie odfiltrowując innych, którzy nie są tak bardzo zainteresowani zaangażowaniem.

Albo odwrócić sytuację 👇.

Dotrzyj do potencjalnych klientów, którzy nigdy nie otwierają Twoich e-maili i upewnij się, że nie przegapią Twojej wiadomości i nie wzbudzą zaangażowania.

Co jeśli chcesz dotrzeć do czytelników swojego bloga, których adresów e-mail jeszcze nie posiadasz? 🤔

Możesz przekierować odwiedzających bloga za pomocą reklam na Facebooku, tworząc Niestandardowi odbiorcy z Piksela Facebooka, filtrujący odwiedzających bloga.

Podobnie jak w przypadku subskrybentów newslettera, możesz pielęgnować te relacje, wyświetlając reklamy z nowymi wpisami na blogu.

Lojalni czytelnicy chętnie będą klikać, a dodatkowa ekspozycja może zmienić jednorazowych czytelników w powracających fanów.

Jak zawsze, wszystko zależy od tego, czy wartość, którą oferujesz, rezonuje z ludźmi, których obserwujesz.

👉 Pokaż czytelnikom bloga magnesy przyciągające uwagę, aby zdobyć ich adresy e-mail.

Magnesy prowadzące to darmowe, wartościowe treści, dla których ludzie muszą podawać swoje adresy e-mail.

Pomyśl o ebookach, webinarach, kursach wideo, szablonach do pobrania... Wszystko, co ma wystarczającą wartość, aby przekonać ludzi do podania adresu e-mail, abyś mógł umieścić ich w swoim lejku sprzedaży.

Pamiętaj, aby wykluczyć z tej listy osoby, które już zasubskrybowały Twój newsletter. Masz już ich adresy e-mail, więc pokazywanie im lead magnetów to strata pieniędzy.

Wystarczy wykluczyć odbiorców z listy e-mail utworzonej przed skonfigurowaniem reklamy.


Odtwórz #9: Zdobądź wymarzonych klientów dzięki Lookalike Audiences

Chcesz poznać więcej swoich najlepszych klientów?

Ludzie, którzy naprawdę potrzebują Twojej wartości i prawdopodobnie dokonają konwersji, gdy wykonasz na nich ruch?

To jest dokładnie to, co Lookalike Audiences może dla Ciebie zrobić.

Podczas gdy odbiorcy niestandardowi są świetni do kierowania potencjalnych klientów dalej na ścieżkę sprzedaży, odbiorcy podobni do odbiorców są narzędziem, które pozwala docierać do nowych osób, znajdować nowych potencjalnych klientów i kierować do nich reklamy.

Lookalikes to grupy osób, które wcześniej nie znajdowały się na Twoim radarze, utworzone przez Facebooka na podstawie wiadomości e-mail lub danych zebranych przez Twój Pixel.

Jeśli zrobisz to dobrze, Lookalike Audiences może przynieść ci wiele nowych potencjalnych klientów 🤑.

Prawdopodobnie najbardziej wartościowy lookalike, jaki można stworzyć, to ten oparty na klientach z najwyższą wartością Customer Lifetime Value lub CLV.

Jeśli jeszcze nie używasz CLV do kierowania działaniami marketingowymi...
👉 To dobry moment, by zacząć.

Informuje, ile pieniędzy należy wydać na pozyskanie i utrzymanie klientów. To sprawia, że jest to jeden z najważniejszych wskaźników pozwalających zrozumieć klientów.

Aby obliczyć CLV, należy połączyć następujące zmienne:

  • średnia wartość sprzedaży
  • liczba powtarzających się płatności
  • średnia liczba użytkowników (jeśli dotyczy)
  • średni czas retencji dla typowych klientów (miesiące lub lata)

Na przykład CLV klienta Salesflare płacącego $30 co miesiąc za czterech użytkowników przez cztery lata: $30*12*4*4 = $4,320

calculating math in head

Wybierz 20% z najwyższą wartością CLV i stwórz grupę niestandardowych odbiorców na podstawie ich wiadomości e-mail. To, mój przyjacielu, są klienci twoich marzeń.

Teraz utwórz Lookalike z tej grupy niestandardowych odbiorców.

Odbiorcy odzwierciedlający tylko Twoich wymarzonych klientów mają znacznie większe szanse na konwersję niż wszyscy Twoi klienci.

Stwórz kolejną grupę Lookalike Audience opartą na konwersjach.

Najpierw utwórz grupę niestandardowych odbiorców osób, które dokonały konwersji w Twojej witrynie.

Można to zrobić, filtrując osoby odwiedzające stronę, którą można odwiedzić tylko po dokonaniu zakupu. Na przykład strona Podziękowania 👇.

Następnie utwórz grupę podobnych odbiorców na podstawie tej grupy niestandardowych odbiorców.

Należy pamiętać, że im więcej danych udało się zgromadzić w Pixelu, tym dokładniejsza będzie grupa Lookalike Audience.

Nie zdziw się, jeśli Twoi Lookalike Audience nie konwertują w oszałamiającym tempie, jeśli masz skonfigurowany Pixel od tygodnia.

Inne podobizny, które możesz wypróbować:

  • Lookalike w oparciu o listę e-mailową płatnych użytkowników
  • Lookalike w oparciu o listę e-mailową bezpłatnych użytkowników

Kilka najlepszych praktyk, aby jak najlepiej wykorzystać Lookalikes:

  • Wyklucz listy retargetingowe z kampanii Lookalike
  • Facebook utworzy Lookalike z 1% osób najbardziej podobnych do pierwotnej grupy odbiorców. Możesz utworzyć szerszą grupę odbiorców, ale radzę zwiększać skalę tylko wtedy, gdy wyczerpałeś wyniki z początkowego 1%. Im szersza grupa, tym mniej podobny będzie Lookalike. 1% ze Stanów Zjednoczonych daje około 2 milionów osób. Powiedziałbym, że to całkiem solidny początek.
  • Rozważ połączenie Lookalike Audiences z szerszymi grupami zainteresowań. W przypadku Salesflare możemy utworzyć Lookalike naszej listy e-mailowej i udoskonalić tę grupę, aby kierować reklamy do osób pracujących w sprzedaży i startupach.

Odtwórz #10: Utwórz lejek retargetingowy

Możesz użyć filtra Czas od ostatniej wizyty swojego Pixela, aby stworzyć inteligentny lejek retargetingowy dla odwiedzających witrynę.

Pomysł polega na tym, aby te osoby przechodziły przez sekwencję różnych promocji / ofert cenowych w miarę upływu czasu od ich ostatniej wizyty.

Delikatne prowadzenie ich ku nawróceniu.

Znalezienie sekwencji, która najlepiej się konwertuje, zajmie trochę czasu, ale kiedy już to zrobisz, możesz po prostu usiąść na kanapie, zagrać w Mario Kart i obserwować, jak to się dzieje.

Podstawowy lejek retargetingowy wyglądałby mniej więcej tak 👇

  • Dzień 0-6 od ostatniej wizyty: promocja za rejestrację w bezpłatnym okresie próbnym
  • Dzień 7-11: zaoferuj lead magnet, aby uzyskać adres e-mail (ebook itp.)
  • Dzień 12-16: podkreślenie korzyści #1 z produktu z wezwaniem do zapisania się na wersję próbną.
  • Dzień 17-21: film referencyjny podkreślający wartość produktu z wezwaniem do zapisania się na wersję próbną.
  • Dzień 21-25: Podkreśl korzyści #2 z produktu z wezwaniem do zapisania się na wersję próbną.
  • Dzień 26-30: promocja na rejestrację w bezpłatnym okresie próbnym z nowym obrazem w reklamie

Aby dać ci wyobrażenie.

Musisz dowiedzieć się, co działa najlepiej w Twoim procesie konwersji. Baw się czasem od ostatniej wizyty i różnymi rodzajami treści. Spróbuj wbudować narrację w sekwencję, aby była bardziej atrakcyjna.

Praktyczna strona tego sprowadza się do utworzenia niestandardowych odbiorców dla każdego okna czasowego, do którego chcesz kierować różne reklamy. Następnie należy utworzyć zestawy reklam dla każdego niestandardowego odbiorcy.

Wadą tego konkretnego lejka jest to, że osoby ponownie odwiedzające witrynę będą również ponownie wchodzić do lejka od samego początku.

Można to obejść, dostosowując lejek do niestandardowej konwersji

Na przykład, lejek retargetingowy Salesflare jest uruchamiany, gdy odwiedzający proszą o nasz whitepaper na The Augmented Sales Team ze strony głównej.

Nie tylko zapobiega to ponownemu wejściu do lejka od samego początku, ale także wykonuje zadanie wstępnej kwalifikacji potencjalnych klientów.

Możesz zrobić coś podobnego, aby skonfigurować lejek retargetingowy dla osób rozpoczynających okres próbny, uruchamiając określoną stronę (np. stronę z podziękowaniem).

Takie sekwencje retargetingu mogą być potężną częścią Twojej strategii. Upewnij się tylko, że masz stały napływ świeżych leadów do swojego lejka. Taktyka Lookalike Audience od Play #9 może ci w tym pomóc.


Odtwórz #11: Połączenia docelowe LinkedIn

Zamień swoich znajomych z LinkedIn w potencjalnych klientów, wyświetlając im reklamy na Facebooku o odpowiedniej wartości.

Możesz to łatwo zrobić, ładując swoje kontakty z LinkedIn jako niestandardowych odbiorców na Facebooku.

Przejdź do Ustawienia i prywatność pod swoim awatarem LinkedIn.

W sekcji Konto poszukaj Pobieranie archiwum danych.

W ten sposób otrzymasz plik .CSV z danymi wszystkich połączeń, w tym adresami e-mail, które możesz załadować do Facebooka jako niestandardowi odbiorcy.

Konsekwentne dostarczanie wartości na kilku platformach jednocześnie to świetny sposób na szybkie budowanie współczynnika znajomości, polubień i zaufania.

Ta taktyka będzie działać najlepiej, jeśli jesteś stosunkowo aktywny na LinkedIn i masz sporą liczbę potencjalnych klientów w swojej sieci.

Twoje kontakty będą bardziej skłonne do przekształcenia się w potencjalnych klientów, jeśli wiedzą, kim jesteś i uważają, że jesteś wartościowy.


Odtwórz #12: Zbuduj zabójczą grupę na Facebooku

Witamy w Ultimate Boss - poziom sprzedaży na Facebooku.

⚠️ Jest to ścieżka, którą wielu próbowało podążać, ale niewielu ją opanowało.

Świetna grupa na Facebooku wymaga podobnie myślących odbiorców i wysokiej jakości treści. Każdego dnia od nowa.

Jako założyciel społeczności jesteś odpowiedzialny za obie te rzeczy.

Będziesz musiał rekrutować swoich członków jeden po drugim i dostarczać im treści, których nie mogą uzyskać nigdzie indziej.

Pomyśl o tym:

W ilu naprawdę świetnych grupach na Facebooku jesteś?

Takiego, który codziennie dostarcza unikalne treści. Takiego, w którym nikt nie spamuje własnego produktu. Taki, w którym każdy post jest źródłem wartości i zaangażowania.

Ile? 🤔

Nawet potęga marketingu wzrostu Josh Fechter dwukrotnie poniósł porażkę, zanim w końcu złamał kod.

Dziś prowadzi jedną z najbardziej zaangażowanych i wartościowych społeczności przedsiębiorców i marketerów wzrostu. -

Robi to, dając swoim członkom niesamowitą i unikalną wartość każdego dnia, inspirując innych do robienia tego samego.

Musisz poświęcić cały swój czas i energię na stworzenie czegoś, co faktycznie przyniesie wartość ludziom, których prosisz o pieniądze!
💬 Gary Vaynerchuk.

To najbardziej niezwykły przypadek budowania społeczności, jaki kiedykolwiek widziałem.

Następny, zbudował na swojej społeczności, dzięki czemu Autopilot, startup zajmujący się automatyzacją marketingu, osiągnął sprzedaż na poziomie $200k. Nie żartuję.


Jeszcze nic nie widzieliście 😏

Potraktuj to jako prolog do wprowadzenia do Facebook Marketingu.

Jest tego znacznie więcej.

Pomyśl o tych zabawach jak o samouczkach, przez które musisz przejść, rozpoczynając nową grę wideo.

To były podstawowe ruchy na początek. Aby przejść na poziom Pro, musisz zacząć grać.

Najlepsza strategia reklamowa na Facebooku jest zróżnicowana, kompleksowa, a przede wszystkim niedorzecznie ukierunkowana na idealnego klienta.

Nie wybieraj tylko jednej z wymienionych tutaj gier. Wypróbuj je wszystkie.

Mieszaj różne rzeczy i łącz je w swoje własne, unikalne przepisy. Testuj je, by w końcu osiągnąć idealną taktykę dla każdej grupy docelowej.

Jak we wszystkim w marketingu, wszystko sprowadza się do dopasowania wartości do odbiorców.

Kim są Twoi odbiorcy, jakie mają problemy i co jest dla nich wartościowe? Jakie cechy i charakterystyki ich łączą i czy wszystko to pasuje do absurdalnej ilości możliwości targetowania, jakie oferuje Facebook?

To są najważniejsze rzeczy, które musisz zrozumieć, aby naprawdę zabić. Od tego momentu to już tylko gra i praca.

Jeśli chcesz zagłębić się w temat, sprawdź te zasoby z AdEspresso:

Te przewodniki dostarczą ci informacji o rzeczach, które nie zostały tutaj omówione i nie tylko.

👉 Przede wszystkim budżetowanie i składanie ofert.

W marketingu chodzi zarówno o to, ile w niego włożysz, jak i o to, ile z niego wyciągniesz.

AdEspresso ma również dwa eBooki na temat zabijania na Facebooku swojej firmy, ale możesz być pewien, że będą one kierowane do Ciebie na Facebooku, gdy tylko zaczniesz czytać wymienione tutaj przewodniki 💩.

Wreszcie, spójrz na ten przewodnik Canva na temat graficznego projektowania reklam na Facebooku, które przynoszą rezultaty. Wszyscy lubimy rzeczy ładne dla oczu.


Mamy nadzieję, że spodobał Ci się ten post.

Jeśli tak, naciśnij ❤, aby rozpowszechnić informacje!

Więcej informacji na temat startupów, marketingu wzrostu i sprzedaży
👉
subskrybuj tutaj
👉
Śledź @salesflare na Twitterze

 
Gilles DC