The Startup’s Playbook To Finding B2B Customers on Facebook

Just spent money on facebook ads and it's gone

Facebook is groot.

There’s currently about 1,8 billion people on the damn thing. Religiously spending 50 minutes of their free time. Every day.

Gek worden van katten, zich kapot lachen om hilarische video's, zich opwinden in politieke discussies en nieuws lezen van allerlei soorten, echt en nep.

Facebook is te groot om te negeren. Voor marketeers. Voor oprichters. Voor jou.

It‘s the planet’s fastest platform to build your know, like and trust factor.

Mensen kopen van mensen die ze kennen, aardig vinden en vertrouwen.

Dit maakt Facebook het snelste platform om te verkopen.

De wrijvingsloze verkooptrechter waar je 's nachts van droomt.

But there’s a problem.

Facebook’s marketing possibilities are so powerful they’re the stuff nightmares are made of.

For a lot of people marketing on Facebook feels like flying a space shuttle. It’s insanely cool but you don’t really know what you’re doing.

I have no idea what i'm doing

Het voelt allemaal een beetje overweldigend. But it doesn’t have to be that way.

Het doel van dit Playbook is om dwars door alle overweldigende dingen heen te breken en je in een mum van tijd op weg te helpen op Facebook.

These 12 Plays will teach you everything you need to know to turn the world’s biggest social platform into your startup’s own little kingdom.

There’s three main ingredients to it:

  • a thorough understanding of your audience👂
  • high-quality content that resonates with your audience 📖
  • a small budget for Facebook ads 💶

That’s it.

Value-audience fit combined with an understanding of Facebook’s targeting principles and some pocket change will have you creating powerful converting ads in no-time.

You’ll find additional resources to fill in the gaps at the end of the post.

Laat de spelletjes beginnen.


Play #1: Spread value before you expect love

Ik zie veel startende bedrijven op Facebook vragen als:

  • probeer onze app! 😉😉
  • laat ons weten wat je ervan vindt! 😉😉
  • vind onze pagina leuk! 😉😉
  • verspreid de liefde! 😉😉

Nu.

Waarom would anyone that is not your mother, lover or friend share something from some weird startup on their Facebook timeline? 🤷

☝️ Always remember that you work for your audience.

It’s not about you and it’s even less about what you have to say.

It’s about them and about wat je ze kunt geven.

Je moet hun betrokkenheid verdienen door hun waarde te geven.

Inhoud van hoge kwaliteit die helpt, inspireert, verrukt en/of vermaakt is de naam van je spel.

I find your lack of facebook disturbing

That doesn’t mean your content has to be original.
At least in the beginning.

Winnen op Facebook staat gelijk aan bouwen een geĆÆnteresseerd, betrokken publiek.

To get there, you’ll first need to find out what kind of content resonates with the people you’re looking to entice. Your audience bouncing off the content you share will tell you what kind of stuff is of value to them.

Dit gaat met vallen en opstaan.

The good news is you’ll build up an engaged fan base while doing that.

Bestudeer concurrenten en andere pagina's die de inhoud goed lijken te hebben afgestemd op het publiek. Gooi dingen op je pagina en kijk wat blijft hangen.

Take your time to really get a hang of who your audience is by making mistakes with someone else’s content 😏.

Het voordeel van weinig volgers hebben is dat niemand het merkt als je het verpest.

Afgezien daarvan: originele inhoud met hoge waarde maken en nul betrokkenheid krijgen echt waardeloos.

Trust me, I’ve been there… 👉 Cureren voordat je creĆ«ert.

Als je eenmaal weet wat voor soort inhoud goed werkt, kun je beginnen met het droppen van eigen materiaal en van daaruit verder bouwen.

Try to make your content as shareable as possible by sticking to Jonah Berger’s Six STEPPS to virality from his book Contagious.

Jonah Berger's six teps to virality

Bron: Jonah Berger

You can’t please millennials, midlife-crisis dads, gamers and online marketers at the same time.

Tenzij kun je iets maken dat net zo cool is als Star Wars. Of Game Of Thrones.

Richt je op het vinden van je sweet spot, de niche waar je de meeste invloed hebt. Maak er dan dubbel werk van.

Dit is niet alleen wijsheid voor Facebook. Het geldt voor alles wat met marketing te maken heeft.


Play #2: Play by Mark’s rules

In case you’ve been living under a rock: Facebook is trying to take over the world.

Ze willen Google, Snapchat en alle anderen de das omdoen om de enige online plek te worden waar mensen hun tijd doorbrengen. EĆ©n platform voor iedereen

This means you shouldn’t be linking people away from Facebook to one of the platforms it’s trying to destroy.

Upload daarom video's op Facebook in plaats van ze te linken naar YouTube.

Don’t take away Facebook’s candy if you want it to be nice to you.

Deal with it

Not because I want Facebook to win or whatever, but because Facebook will give your content more relevance if it’s native.

Je kunt er zeker van zijn dat meer mensen je materiaal zullen zien als je het als Facebook-video post in plaats van als YouTube-video.

Use Facebook’s narcissism to your advantage by playing along.

Example? Right now they’re pushing video, so go nuts 🎬.

Biggest reach? Live video 👉 Je weet wat je moet doen.


Play #3: Drive engagement with boosted posts

Boosted posts optimaliseren voor maximale paginabetrokkenheid

Het stimuleren van berichten kan het proces versnellen om erachter te komen wat voor soort inhoud werkt en kan je helpen om sneller een betrokken community te krijgen.

De manier waarop is geen raketwetenschap. Je kunt Facebook letterlijk vertellen dat je wilt dat je advertentie je meer pagina-likes oplevert.

Facebook’s targeting tool is pretty mind-blowing.

Want to show your ad for a wellness treatment to a married woman 💍 with a college degree 📜, earning over $60k a year 💰, living in Buenos Aires 🏙️ with a habit of shopping online 🛍️ with her credit card 💳, because she has an anniversary 🎉 coming up within 30 days?

Natuurlijk, maat.

I didn’t even go crazy there. Check out this infographic ⚠️.

Targeting based on interests is just one way. We’ll dig deeper on different kinds of audiences and what kind of ads to show them in Plays later 👇.

In spite of the fu*kton of targeting possibilities, ads targeted to people who like pages of competitors or other influencers in the space tend to work just as well. They’re basically free leads as those pages already did the buttering up for you.

Om advertenties aan Facebook-fans van een concurrent te tonen, ga je naar Interests in Facebook Ad Manager en typ je de naam van de pagina in. Als deze overeenkomt, kun je de pagina targeten en wordt je advertentie aan de fans getoond.

This doesn’t work for every Page.

Pages with a lot of likes can usually be targeted, but there’s no way to know for sure other than just trying.

You can extend this strategy by targeting other Pages relevant to your competitor’s followers.

Ga naar Audience Insights.
(Zoek ernaar in de zoekbalk bovenaan).

Put the Page you want to gain insights for and check out Page Likes to check what other Pages they’re liking.

Hoe zit het met het boosten van berichten naar je eigen publiek en hun vrienden? 🤔

Sounds like a zero-sum game, but it isn’t.

Your own audience is already hot for you so they’re more likely to engage with your content. In turn, non-fans will be more likely to engage with a post that already has some likes than with one that has none.

⚠️ Don’t fuck up the nice relationship you already have with these people by shoving ads down their throats.

Je doel is om hen epische waarde te bieden tot het punt waarop ze betalende klanten en/of merkambassadeurs worden.

Given that by now you have a pretty good idea of the stuff they’re interested in, the best way to achieve this is by promoting content from your blog.

Rule of thumb 👍:

  • Day 1: Boost to people who like your page — warm audience 🔥
  • Day 2: Boost to friends of people who like your page — tepid audience 💧
  • Day 3: Boost the people you choose through targeting — cold audience ❄️

If you don’t feel like spending a ton on driving page engagement, try right-column ads instead of the more expensive ones in the News Feed.

Marketeers lijken te denken dat advertenties in de rechterkolom nutteloos zijn. De waarheid is dat ze effectief kunnen zijn tegen een lage prijs.

Zoals met alles in online marketing: A/B testen voordat je conclusies trekt.


Play #4: Grow your fanbase by inviting post likers

Profiteer van het momentum dat je met je inhoud hebt gecreƫerd door post-likers uit te nodigen om ook je pagina leuk te vinden.

These people are likely to engage with future content but often don’t take the effort to go to your page to like it.

Dit geldt vooral voor mensen die mobiel door Facebook navigeren, omdat zij de neiging hebben om de nieuwsfeed niet te verlaten om inhoudsbronnen te verkennen.

Door ze uit te nodigen geef je ze de kans om met Ć©Ć©n klik met jou in contact te komen.

Of course, you don’t want to spend your precious time and energy manually clicking all of the Invite — buttons.

Luckily, there’s a script to do this for you. Of course there is 😏.

Ga je gang en klik op de vind-ik-leuks van een van je berichten. In Google Chrome.
(Het kan zijn dat je even naar beneden moet scrollen om alle likers te zien).

Now open up Chrome’s JavaScript Developer Console.

  • You can do this by going to [View] — [Developer] — [JavaScript Console].
  • Of door met de rechtermuisknop ergens op de pagina te klikken en op [Inspecteren] te klikken.
  • Of door de sneltoetsen CMD+OPTION+J op Mac of F12 op Windows te gebruiken.

With the post likers all lined up — paste the following code into the console:

var buttons;buttons = document.getElementsByClassName('_42ft');for (var i = 0; i < buttons.length; i++) { if(buttons[i].getAttribute('ajaxify') ! = null){ if(buttons[i].getAttribute('ajaxify').indexOf('invite') ! = -1){ buttons[i].click(); } } }}

👉 Hit Enter.

All the post likers who haven’t liked your page yet, are now invited to do so.


Play #5: Drive website traffic with dark posts

Dark posts for driving traffic and A/B testing

A dark post is a post that is only shown to the audience you target. It won’t appear in your newsfeed.

Optimaliseer deze advertenties om verkeer naar je website of app te genereren met interessante CTA's.

Just know that you’ll be paying more for ads when targeting a cold audience.

Donkere posts zijn ook een geweldige manier om A/B-tests uit te voeren ⚖️.

👉 Say you’re unsure about how to call your next blog post 🤔.

Je kunt gewoon twee advertenties met een zeer laag budget en verschillende koppen laten draaien en kijken welke de meeste aandacht krijgt.

Met donkere berichten kun je meerdere advertenties laten draaien voor verschillende doelgroepen. A/B-test koppen en maak gepersonaliseerde berichten voor verschillende demografische en geografische doelen.

Andere dingen die je kunt A/B-testen met behulp van donkere berichten:

  • welke foto gebruiken voor inhoud
  • welke video plaatsen
  • op welk publiek u zich moet richten
  • welke landingspagina te gooien
  • welke mockups van je app te gebruiken

You can run dozens of ads on one and the same day — without a single one of them actually showing up in your Page’s timeline.


Play #6: Unleash the Power of the Facebook Pixel

Facebook’s Pixel is a little script you install on your website that follows people around as they navigate your website 🕵️.

Hij heeft drie superkrachten:

#1. Websitebezoekers volgen
Met de Pixel kun je advertenties laten zien aan mensen die je website hebben bezocht.

Met de Pixel kun je websitebezoekers op een paar manieren segmenteren in gerichte aangepaste doelgroepen:

  • mensen die uw website de afgelopen 24 uur hebben bezocht
  • mensen die uw website in de afgelopen 180 dagen hebben bezocht, maar er in 30 dagen niet meer zijn geweest
  • mensen die een specifieke pagina op uw website hebben bezocht
  • mensen die een specifieke pagina op uw website hebben bezocht, maar niet een andere specifieke pagina

Om een aangepaste doelgroep van je Pixel te maken, selecteer je Websiteverkeer in je Audiences-sectie. Zie Speel #8 voor meer informatie.

#2. Conversie van website bijhouden
De Pixel helpt Facebook te begrijpen of een advertentie met succes een conversie heeft uitgelokt.

Je kunt namelijk verschillende conversiegebeurtenissen instellen. Denk aan proefaanmeldingen, aankopen, nieuwsbriefinschrijvingen en meer.

Facebook gebruikt de informatie over conversies die door de Pixel is verzameld om advertenties te optimaliseren voor toekomstige conversies op uw site.

#3. Lookalike-publiek
Facebook gebruikt de informatie over mensen die je advertentie bezoeken en converteren om doelgroepen te maken van mensen met dezelfde kenmerken die in de toekomst waarschijnlijk zullen converteren via je advertenties.

More on the magic of lookalike audiences in Plays #7 and #11 👇.

Hoe meer gegevens je Pixel kan verzamelen over websitebezoeken en conversies, hoe nauwkeuriger die gegevens. En hoe krachtiger advertenties en doelgroepen op basis van die gegevens.

Zorg er dus voor dat de Facebook Pixel nu op je website staat.

Even if you’re not at the stage where you’re running ads just yet.

It’s in your startup’s best interest that the Pixel starts learning about your website visitors ASAP.

👉 Here’s a breakdown of how to equip your website with the Facebook Pixel and how to set it up for Conversion Tracking.

Use the FB Pixel Helper extension for Chrome to make sure you’ve set up everything correctly.

Je kunt controleren hoe je Pixel het doet door naar Pixels te gaan in de sectie Assets in het menu van Facebook Ads Manager. Daar zie je alle bezoekers en gebeurtenissen die de Pixel heeft bijgehouden.

At Salesflare, we’ve put our Facebook pixel in our link tracking so we can make Custom Audiences out of people clicking the links in our emails.

We’d be happy to give you the same powers. Just let us know 😎.


Play #7: Lay Out The Audience Playing Field

De sleutel tot succesvol adverteren is het tonen van de juiste advertenties aan de juiste mensen. Facebook is niet anders.

You’ve probably heard wild things about all the ways you can use Facebook to target potential customers and nurture existing leads.

So wild it probably scared you a bit 😳.

Before we dive into the good stuff, we’ll take a moment to lay out all targeting options as well as the best ways to use them, both separately and combined.

It’s all not as scary as it sounds.

Aangepaste doelgroepen

Met Custom Audiences kun je in contact komen met mensen die al een bepaalde relatie hebben met jouw startup.

In gesprek gaan met bestaande klanten, proefgebruikers of e-mailabonnees op hun favoriete sociale netwerk versterkt je merk en geeft je de kans om leads te koesteren, CLV te verhogen en loyaliteit op te bouwen.

Je kunt Custom Audiences maken vanuit:

  • Een lijst met e-mails.
  • Mensen die je website bezoeken, vastgelegd door de Pixel.
  • Mensen die een bepaalde actie hebben voltooid op je website of app. Denk aan inschrijvingen voor een gratis proefperiode of betaalde abonnementen.
  • Mensen die zich met je hebben beziggehouden op Facebook zelf, zoals het bekijken van je video.

Lookalike-publiek

Lookalike Audiences zijn groepen mensen die Facebook voor je samenstelt op basis van overeenkomsten met bestaande Custom Audiences.

They allow you to find new leads you haven’t had the pleasure of meeting yet by mirroring your Facebook fan base, website visitors and customers.

En meer.

Je kunt een Lookalike Audience maken van elke Custom Audience die je hebt.

Met lookalikes kun je verder gaan dan je bestaande bereik, terwijl je je nog steeds richt op zeer specifieke profielen.

Facebook kan Lookalike Audiences maken van verschillende bronnen:

  • Facebook-paginafans.
  • Retargetinglijst samengesteld door je Pixel.
  • Custom Audience created from emails — think free trial users, paid users, newsletter subscribers or any other email list you have.

To allow Facebook to put together a fairly accurate Lookalike, your base Custom Audience should have — as a rule of thumb — at least 2,500 people in it.

Interesses

Je kunt ongelofelijk specifiek worden in het targeten van mensen voor Facebook-advertenties.

Het aantal verschillende demografische gegevens, gedragingen, eigenschappen en interesses dat je kunt combineren om te targeten is gewoon duizelingwekkend.

Bedenk elke mogelijke manier om een personage op het oppervlak van deze aarde te karakteriseren en ik beloof je dat Facebook dit als targetingoptie heeft.

What’s more 👉 Facebook’s targeting tool allows you to layer options on top of another, getting more and more specific.

Bekijk dit hilarische verhaal over een man die zijn huisgenoot benaderde met advertenties die zo griezelig specifiek waren dat de arme man er bang van werd.

If you nail figuring out the intent, needs and likelihood to engage of any given audience, you’ll be able to layer Facebook’s targeting to get your ads in front of exactly the people you need to get them in front of.

Uitsluiting van publiek

Je kunt niet alleen verschillende doelgroepen opnemen bij het targeten, je kunt ook anderen uitsluiten om specifieker te worden.

Het uitsluiten van doelgroepen is de sleutel tot het domineren van Facebook-advertenties.

For any ad idea and the goal you attach to it, there will be people it shouldn’t be shown to. You don’t want paying customers to see a special deal for trial users to start paying, right?

Maak aangepaste doelgroepen van elke mogelijke groep die je relevant acht voor je startup. Dit maakt het gemakkelijk voor je om ervoor te zorgen dat de waarde van je aanbod relevant is voor iedereen aan wie je het laat zien.

Gebruik de kracht van uitsluiting om te voorkomen dat meerdere advertenties gericht zijn op dezelfde doelgroepen door een hiƫrarchie van doelgroepen op te stellen.

Zoiets als:

  • Alle Facebook-fans
  • Retargeting-lijst (exclusief fans)
  • Lookalike doelgroep (exclusief fans en retargetinglijsten)
  • Interesses (met uitzondering van Fans, Retargeting-lijst en Lookalike-groepen)

Afspelen #8: push op de loer liggende fans omhoog in je verkooppijplijn met aangepaste doelgroepen

Spelen #3 already covered launching ads to Fans of your page to drive your page’s engagement and eventually turn ‘m into brand ambassadors and/or customers.

Je kunt soortgelijke tactieken gebruiken om relaties te onderhouden met abonnees van je e-maillijst. These are people that already know and like you because of the value you’re providing, but aren’t using your product yet.

You can create a Custom Audience of your email subscribers from a .CSV — list with their email addresses. Or from MailChimp.

Facebook kan alleen e-mails targeten waaraan een actief Facebook-account is gekoppeld.

Most people sign up for Facebook with their personal email. So if they signed up to your newsletter with their work emails, Facebook won’t be able to include them in your Custom Audience.

Je kunt proberen dit te omzeilen door telefoonnummers te gebruiken. Als je die hebt.

Bij Salesflare combineren we graag Custom Audiences uit e-mails met een aantal demografische gegevens. Hoe meer gegevens, hoe beter de overeenkomst.

Je kunt ervoor kiezen om je relatie met deze mensen verder te koesteren door ze andere blogposts of aanbiedingen voor gratis proefabonnementen te laten zien.

Om hier maximale ROI te bereikenProbeer alleen mensen in je lijst op te nemen die je e-mails ook echt lezen door te segmenteren op recente opens en link clicks in je e-mail automation tool.

This way you’re only targeting the people who already have strong positive feelings towards your brand, while filtering out others not so much interested in engagement.

Of draai het om 👇.

Target prospects that never open your emails and make sure they don’t miss out on your message and spark engagement.

What if you want to target the readers of your blog whose email addresses you don’t have yet? 🤔

Je kunt je blogbezoekers retargeten met Facebook-advertenties door een Custom Audience van de Facebook Pixel, die blogbezoekers filtert.

Net als bij je nieuwsbriefabonnees kun je deze relaties koesteren door advertenties te tonen met nieuwe blogposts.

Trouwe lezers zullen graag doorklikken, terwijl de extra aandacht eenmalige lezers kan veranderen in terugkerende fans.

As always it all depends on whether the value you’re offering resonates with the people you’re eyeballing.

👉 Toon bloglezers lead magnets om hun e-mailadressen te krijgen

Loodmagneten zijn stukjes gratis inhoud van hoge waarde waarvoor mensen hun e-mailadres moeten opgeven.

Think ebook, webinars, video courses, downloadable templates… Anything with enough value to convince people to give you their email address so you can put them into your sales pipeline.

Zorg ervoor dat je mensen die zich al hebben ingeschreven voor je nieuwsbrief uitsluit van deze lijst. Je hebt hun e-mailadressen al, dus is het zonde van het geld om ze leadmagnets te laten zien.

Sluit gewoon de e-maillijst uit die je hebt gemaakt voordat je de advertentie instelde.


#9 spelen: droomklanten verleiden met Lookalike Audiences

Wil je nog meer van je beste klanten?

Mensen die jouw waarde echt nodig hebben en die waarschijnlijk zullen converteren als je ze eenmaal onder druk zet?

Dit is precies wat Lookalike audiences voor je kunnen doen.

Terwijl Custom Audiences geweldig zijn om leads verder in je sales funnel te leiden, zijn Lookalike Audiences je go-to tool om nieuwe mensen te bereiken, nieuwe leads te vinden en ze te targeten met advertenties.

Lookalikes are groups of people that weren’t on your radar before, put together by Facebook from either emails or data gathered by your Pixel.

If done right, Lookalike Audiences can get you a lot of new leads 🤑.

Probably the most valuable lookalike you can create is the one based on your customers with the highest Customer Lifetime Value or CLV.

If you’re not using CLV to direct marketing efforts yet…
👉 Nu zou een goed moment zijn om te beginnen.

Het vertelt je hoeveel geld je moet uitgeven om klanten te krijgen en te behouden. Dit maakt het een van de belangrijkste statistieken voor het begrijpen van je klanten.

Om CLV te berekenen, combineer je de volgende variabelen:

  • gemiddelde waarde van een verkoop
  • aantal terugkerende betalingen
  • gemiddeld aantal gebruikers (indien relevant)
  • gemiddelde retentietijd voor typische klanten (maanden of jaren)

Bijvoorbeeld, de CLV van een Salesflare klant die elke maand $30 betaalt voor vier gebruikers gedurende vier jaar: $30*12*4*4 = $4.320

calculating math in head

Neem de top 20% met de hoogste CLV en maak een Custom Audience van hun e-mails. Dit, mijn vriend, zijn de klanten van je dromen.

Maak nu een Lookalike van die Custom Audience.

👉 An audience mirrored from just your dream customers is far more likely to convert than just all your customers.

Maak nog een Lookalike Audience op basis van conversies

Maak eerst een aangepaste doelgroep van mensen die op je website hebben geconverteerd.

You can do this by filtering on people visiting a page that can only be visited after they completed a purchase. A Thank You — page for example 👇.

Maak vervolgens een Lookalike Audience van die Custom Audience.

Houd er rekening mee dat hoe meer gegevens je Pixel heeft kunnen verzamelen, hoe nauwkeuriger je Lookalike Audience zal zijn.

Don’t be surprised if your Lookalike Audience isn’t converting at mind-blowing rates if you had your Pixel set up since a week.

Andere Lookalikes die je kunt uitproberen:

  • Lookalike gebaseerd op je e-maillijst van betaalde gebruikers
  • Lookalike gebaseerd op je e-maillijst van gratis gebruikers

Een paar best practices om Lookalikes optimaal te benutten:

  • Je Retargeting-lijsten uitsluiten van Lookalike-campagnes
  • Facebook will create a Lookalike with the 1% people most similar to the original audience. You can create a broader audience but my advice is to only scale up if you exhausted results from the initial 1%. The broader you go, the less alike your Lookalike will be. 1% from the United States gives you about 2 million people. I’d say that’s a pretty solid start.
  • Overweeg Lookalike Audiences te combineren met bredere interessegroepen. Voor Salesflare zouden we een Lookalike van onze e-maillijst kunnen maken en die groep kunnen verfijnen om ons te richten op mensen die werkzaam zijn in de verkoop en startups.

#10 spelen: een retargeting trechter maken

You can use the Time Since Last Visit — filter of your Pixel to create a smart retargeting funnel for website visitors.

The idea is that you’ll have these people go through a sequence of different promotion/value offers as time passes since their last visit.

👉 Gently guiding them towards conversion.

Het duurt even voordat je weet welke volgorde het beste werkt, maar als je dat eenmaal weet, kun je gewoon achterover leunen op je bank, Mario Kart spelen en kijken hoe het gebeurt.

A basic retargeting funnel would look something like this 👇

  • Dag 0-6 sinds laatste bezoek: promotie voor gratis proefabonnement
  • Dag 7-11: leadmagneet aanbieden om e-mailadres te krijgen (ebook, etc.)
  • Dag 12-16: benadruk voordeel #1 van product met CTA om je aan te melden voor trial
  • Dag 17-21: testimonialvideo die de waarde van het product benadrukt met CTA om je aan te melden voor een proefversie
  • Dag 21-25: benadruk voordeel #2 van product met CTA om je aan te melden voor trial
  • Dag 26-30: promotie voor gratis proefabonnement met nieuwe afbeelding in de advertentie

Om je een idee te geven.

Je moet uitzoeken wat het beste werkt voor jouw conversieproces. Speel met tijden sinds het laatste bezoek en verschillende soorten inhoud. Probeer een verhaal in de reeks te bouwen zodat het beter blijft hangen.

De praktische kant hiervan komt neer op het maken van Custom Audiences voor elk van de tijdvensters die je wilt targeten met verschillende advertenties. Maak vervolgens advertentiesets voor elke Custom Audience.

Het nadeel van deze specifieke trechter is dat mensen die je website opnieuw bezoeken de trechter ook vanaf het begin opnieuw zullen betreden.

Je kunt dit omzeilen door de trechter af te stemmen op een Aangepaste conversie

For example, Salesflare’s retargeting funnel is triggered when visitors request our whitepaper on The Augmented Sales Team from the homepage.

👉 Not only does this prevent them from re-entering the funnel from the start, it also does the job of initial lead qualification.

You can do something similar to set up a retargeting funnel for people starting a trial by having a specific page (like a Thank You — page) trigger the funnel.

Evergreen retargetingreeksen zoals deze kunnen een krachtig onderdeel van je strategie zijn. Zorg er alleen voor dat er een constante instroom is van nieuwe leads die je trechter binnenkomen. Lookalike Audience-tactieken van Play #9 kunnen je daarbij helpen.


#11 afspelen: LinkedIn-connecties targeten

Zet je LinkedIn connecties om in leads door ze Facebook advertenties met relevante waarde te laten zien.

Je kunt dit eenvoudig doen door je LinkedIn connecties als een Custom Audience in Facebook te laden.

Ga naar Instellingen & Privacy onder je LinkedIn avatar.

Zoek onder Account naar Een archief van je gegevens maken.

This will get you a .CSV with all of your connections’ data, including email addresses you can load into Facebook as a Custom Audience.

Consequent waarde bieden op verschillende platformen tegelijk is een geweldige manier om snel je know, like en trust factor op te bouwen.

This tactic will work best if you’re relatively active on LinkedIn and have a fair amount of possible prospects in your network.

Your connections will be more likely to turn into leads if they know who you are and think you’re valuable.


Play #12: Build a killer Facebook Group

Welcome to the Ultimate Boss — level of selling on Facebook.

⚠️ Dit is een pad dat velen hebben geprobeerd te bewandelen, maar dat slechts weinigen onder de knie hebben.

Voor een goede Facebook-groep heb je een gelijkgestemd publiek en inhoud van hoge kwaliteit nodig. Elke dag weer.

As the community’s founder, you are responsible for both.

You’ll have to recruit your members one by one and feed them content they can’t get anywhere else.

Denk er eens over na:

In hoeveel echt geweldige Facebook Groepen zit jij?

EĆ©n die je elke dag unieke inhoud geeft. EĆ©n waar niemand schaamteloos zijn eigen product spamt. EĆ©n waar elke post een baken van waarde en betrokkenheid is.

Hoeveel? 🤔

Zelfs groeimarketingkrachtpatser Josh Fechter faalde twee keer voordat hij eindelijk de code kraakte.

Today he runs one of the most engaged and valuable communities of entrepreneurs and growth marketers out there. –

Hij doet dit door zijn leden elke dag opnieuw ongelooflijke en unieke waarde te bieden en anderen te inspireren hetzelfde te doen.

You need to spend all of your time and energy on creating something that actually brings value to the people you’re asking for money!
💬 Gary Vaynerchuk

It’s the most extraordinary case of community building I have ever seen.

Volgende, hij bouwde op zijn community om marketingautomatiseringsstartup Autopilot $200k omzet te laten maken. Ik maak geen grapje.


You ain’t seen nothing yet 😏

Beschouw dit als de proloog van de introductie van Facebook Marketing.

There’s a lot more where that came from.

Zie deze Plays als de tutorials die je moet doorlopen als je aan een nieuw videospel begint.

Dit waren de basisbewegingen om je op weg te helpen. Om naar het Pro-niveau te gaan, moet je beginnen met spelen.

De beste Facebook-advertentiestrategie is gediversifieerd, uitgebreid en vooral belachelijk specifiek gericht op je ideale klant.

Don’t just pick one of the Plays mentioned here. Try all of them.

Mix dingen en combineer ze tot je eigen unieke recepten. Test alles uit om uiteindelijk de perfecte tactiek voor elke doelgroep te vinden.

Zoals met alles in marketing, komt het allemaal neer op value-audience fit.

Wie is je publiek, welke problemen hebben ze en wat is voor hen van waarde? Welke eigenschappen en kenmerken delen ze en past dit alles bij de belachelijke hoeveelheid targetingmogelijkheden die Facebook te bieden heeft?

Dit zijn de essentiĆ«le zaken die je moet uitzoeken om het echt te maken. From there on it’s all just playing and hustling.

If you’re looking to dig deeper, check out these resources from AdEspresso:

Deze gidsen zullen je meer vertellen over dingen die hier niet aan bod komen.

👉 Most importantly budgeting and bidding.

Marketing gaat net zoveel over hoeveel je erin stopt als over hoeveel je eruit haalt.

AdEspresso also has two eBooks on killing it on Facebook with your business, but you can be sure they’ll target you with those on Facebook as soon as you start reading the guides listed here 💩.

Bekijk eindelijk deze Canva gids over hoe je grafisch Facebook-advertenties ontwerpt die resultaat opleveren. We houden allemaal van mooie dingen.


We hopen dat je deze post leuk vond.

Als je dat hebt gedaan, klik dan op ā¤ om het woord te verspreiden!

Voor meer nieuws over startups, groeimarketing en verkoop
šŸ‘‰
abonneer hier
👉
volg @salesflare op Twitter

 
Gilles DC